Radijo reklama 2024: Nauda ir Patarimai

Radijo reklama 2024: Nauda ir Patarimai

Reklamai išsirinkite jums tinkantį balsą mūsų duomenų bazėje

reguliuojamas-radijas

Radijas yra viena efektyviausių reklamos platformų. Tik jis mums leidžia per trumpą laiką pasiekti didelę žmonių dalį, neišleidžiant kosminių sumų. Lietuvoje jis visada buvo populiarus – greičiausiai tai iš dalies lemia ir didelis Lietuvos automobilių parko dydis, nes dauguma radijo klausytojų yra vairuojantys žmonės. Ši auditorija jau savaime yra linkusi daugiau vartoti ir turėti didesnes pajamas, nei vidutinis Lietuvos gyventojas. Todėl kiekvienas radijo klausantis žmogus yra potencialus jūsų prekių ir paslaugų pirkėjas. Deja, tokio pobūdžio reklamos atsiperkamumo lengvai nepamatuosi, todėl kyla klausimas kaip iš karto ją padaryti efektyvią ir tikslingą?

Šiame straipsnyje aptarsime radijo reklamos naudą verslui ir duosime patarimus kaip ją sukurti kuo efektyvesnę.

Kodėl rinktis radijo reklamą?

1. Garsinė reklama lavina vaizduotę

vaizduote-svarbi-reklamos-dalis

Kas būtų, jei dešimčiai žmonių duotume jūros garso įrašą ir iš jo paprašytume ją nupiešti? Gautume 10 visiškai skirtingų piešinių. Tai vyksta dėl to, nes kiekvieno žmogaus vaizdinė patirtis yra skirtinga, todėl visi ją įsivaizduos nevienodai. Kiekvieną kartą žmogus klausydamasis garso reklamos, girdės ją šiek tiek kitaip ir ji taip greitai neatsibos, kaip vaizdinė reklama.

2. Radijas veikia fone

Žiūrint televiziją, mums reikia būti aktyviai įsitraukus į patį procesą. Tačiau radijas puikiausiai gali veikti fone – jo gali būti klausomasi vairuojant, vaikštant, bėgiojant ar sėdint parke. Lyginant su kitomis reklamos rūšimis, šios platformos mobilumas yra žymiai didesnis. Taip pat, apklausos rodo, jog žmonės, susidūrę su vaizdine reklama greitai skuba perjungti kanalo. Radijo reklamos atveju, didesnė žmonių dalis lieka klausytis esamos stoties.

3. Radijas pasiekia tikslinę auditoriją

reklamos-tiksline-auditorija

Radijo stočių pasirinkimas labai platus. Būtent dėl to jūsų žinutė gali būti parenkama tikslinėms demografinėms, geografinėms ir socialinėms grupėms. Visos radijo stotys turi savo specifines klausytojų auditorijas, todėl tinkamai pasirinkus radiją, jūsų produktas ar paslauga pasieks tik jums aktualiausią visuomenės grupę.

4. Radijo reklama greitai atsiperka

reklamos_kartojimas

Reklama veikia ją kartojant. Palyginus su kitomis reklamos rūšimis – radijas šioje srityje yra vienas iš lyderių. Reklamos tyrėjai pastebėjo, jog pirkėjas reklamą turi išgirsti kelis kartus, iki įvykdant komerciškai naudingą veiksmą (angl. call-to-action). Kadangi radijo pakartojimai yra ganėtinai pigūs, bendra suma iki prekės ar paslaugos įsigijimo susidarys žymiai mažesnė, nei televizijos reklamos atveju.

5. Radijas puikiai dera su kitomis reklamos rūšimis

Pagamintą radijo reklamą galima nesunkiai perdirbti ir pritaikyti kitoms reklamos kampanijoms – socialiniuose tinkluose, reklamjuostėse, tinklalaidėse ir kitur. Dar efektyvesnė reklama tampa tuomet, kuomet ji transliuojama ir radijuje, ir internete, ir televizijoje. Pagamintas garso takelis radijuje lengvai leis panaudoti medžiagą kitoms turinio platformoms.

6. Dažnai kartojamos reklamos efektyvesnės

Prieš vartotojui įsigyjant prekę arba paslaugą, jis apie ją turi išgirsti bent kelis kartus. Klausant radijo tai yra lengvesnė užduotis, kadangi klausytis galima tiek bėgiojant, tiek viešajame transporte, tiek automobilyje ir visur kitur. Tuo tarpu televizijai reikia kiek sėslesnio gyvenimo būdo, todėl pakartojimų kiekį pasiekti yra sunkiau.

7. Radijas kuria intymų ryšį

intymus_rysys_garsu

Norėdami iškomunikuoti artimajam ką nors asmeniško, ką rinksitės – rodyti, rašyti ar pasakoti? Pasakojant istoriją balsu yra sukuriamas žymiai artimesnis ryšys su klausytojais, nei pateikiant informaciją titrais ar kitomis priemonėmis. Pasitelkiant vaizdą, dažnu atveju jis tiesiog “paslepia” balsą ir maskuoja ne tik blogąsias intencijas, bet ir gerąsias.

8. Radijas yra aktyvus medijos kanalas

megafono_garsas

Atspausdintos skrajutės arba lankstinukai niekada neveiks pirkėjo psichologijos taip stipriai, kaip vaizdas arba garsas. Kuo “žmogiškesnė” reklama – tuo ji efektyvesnė. Tą galima nesunkiai pasiekti pasitelkus tinkamą emociją ir balsą radijo reklamoje. Jei reklamoje paaugliams, pasirinksite diktorių paauglišku balsu, rezultatas bus panašus kaip perduodant rekomendaciją “iš lūpų į lūpas”.

9. Radijas daro didelę įtaką pasirinkimui

mergina_parduotuveje

Radijas gali stipriai paveikti žmogaus apsisprendimą pirkti, leidžiant reklamą specifiniu metu. Po darbo žmonės automobiliais dažnai keliauja į parduotuvę – ar nėra geresnio meto pranešti apie naująjį produktą, nei tokią akimirką?

10. Radijo reklama sukuriama itin greitai

radijo_reklamos_sukuriamos_greitai

Radijo reklamą sukurti ir paruošti galima per vieną-dvi dienas. Tas pats negali būti pasakyta apie televizijos reklamas, kurių gamyba žymiai sudėtingesnė ir užima daugiau laiko, įtraukiant kelias dešimtis žmonių.

Kaip kurti garso reklamą?

Žinant visus radijo reklamos privalumus, natūraliai iškyla klausimas – kaip ją reikėtų kurti, kad potencialus pirkėjas susidomėtų jūsų transliuojama žinute? Per praktiką ir teoriją reklamos industrija išgrynino kas veikia ir kas ne. Duodame kelis patarimus, padėsiančius sukurti efektyvesnę reklamą.

Rašykite trumpai ir aiškiai

paprastumas_minimalizmas

Radijo reklama trunka labai trumpai. Jei turime 15 sekundžių, į jas galime sutalpinti 30 žodžių. Tačiau kuo tekstas trumpesnis, tuo jį sunkiau parašyti nes reikia išgryninti pačią idėjos esmę. Todėl rašykite trumpai ir glaudžiai. Nesuklysite, jeigu bandysite pritaikyti formatą, kuriame idėja pristatoma lifte (angl. elevator pitch). Trumpai, paveikiai ir aiškiai. 

Pasirinkite tinkamą balso aktorių

tinkamas_balsas_reklamai

Be muzikos, garso efektų ir scenarijaus yra labai svarbu pasirinkti tinkamą balso aktorių ar diktorių. Žmonių balsai turi daug savybių – jie gali būti su įvairiais akcentais, skardūs ir švelnūs, moteriški arba vyriški. 

Dažniausiai patariama rinktis balsus, kurie sutaptų su reklamos tiksline auditorija. Pasirinkus tinkamą pristatymo toną, bus lengviau pasiekti reikiamų rezultatų. Rezultate efektas bus panašus, kaip, kad draugas rekomenduotų paslaugą arba prekę.

Įtraukite paskatinimą veiksmui (angl. call-to-action)

Kiekviena reklama turi paskatinti vartotoją atlikti veiksmą – prenumeruoti, pirkti, užsisakyti, sužinoti, paskambinti ir t.t. Todėl reklamos pabaigoje reiktų klausytoją paraginti būtent tai ir atlikti.

Jei norite dar geresnio atsako iš vartotojo – galite pranešti, jog “prekių skaičius yra ribotas”. Ši informacija skatina žmones neatidėlioti ir veikti dabar. Tačiau tai galima daryti, kuomet iš tikrųjų situacija tą leidžia.

Scenarijuje naudokite dialogą

dialogas_tarp_dvieju_zmoniu

Dažniausias radijo reklamos formatas susideda iš muzikinio takelio ir vieno diktoriaus. Tačiau tai neturi būti taisyklė. Visada yra gera idėja stengtis išsiskirti iš minios ir būti kitokiu, įsimintinesniu. 

Retesnis formatas, tačiau iš karto prikaustantis dėmesį, yra dialogas tarp dviejų žmonių. Žmonės istorijas priima palankiau ir natūraliau, nei reklaminius pranešimus. Tarp visų kitų reklamų, toks formatas itin išsiskiria.

Praturtinkite pasakojimą garso efektais

Naudodami garso efektus galite papasakoti, kokiu metu vyksta istorija – dieną, naktį, ryte. Taip pat galite nusakyti vietą – ar tai būtų parduotuvė su fone girdimomis kasomis, laukas su svirpliais ar mašinų aikštelė su riaumojančiais varikliais. 

Šie sprendimai, atliekami postprodukcijoje ir garso dizaine, kainuoja žymiai pigiau, negu iš tikrųjų surinkti filmavimo grupę ir užfiksuoti viską vaizde. Idėjų kaip garsas panaudojamas istorijai pasakoti galite pasisemti iš radijo spektaklių.

Naudokite garsinius logotipus

Garsinis logotipas yra tas pats, kas vizualus. Jis atskleidžia prekinio ženklo identitetą ir padeda žmonėms susieti tam tikrą natų arba garsų derinį su prekiniu ženklu.

Manau dauguma žino šiuos garsinius logotipus:

  • “Mašina tarnaus ilgiau su Calgon”
  • “The Simpsons”
  • “Hesburger”

Kuriant logotipą, reiktų stengtis jį padaryti kuo trumpesnį ir paprastesnį. Garsinis logotipas turi būti įsimenamas ir unikalus, taip iš karto prikaustantis klausytojų dėmesį. Dažniausiai juos kuria kompozitoriai.

Pradėkite klausimu

klausimas

Nepamirškite, kad turite tik 3s patraukti ir išlaikyti klausytojų dėmesiui, kol jis neperjungė kitos radijo stoties. Pradžioje uždavę klausytojui klausimą, jį iš karto sudominsite, nes į užduotą klausimą žmonės linkę pasąmonėje į jį tuoj pat atsakyti. Tokiu būdu įtraukiate klausytoją ir geriau įsimenate. 

Pasirinkite jums tinkamą dienos metą

tinkamas_dienos_metas_reklamai

Radijo klausytojų pasiskirtymas laiko atžvilgiu yra nevienodas. Todėl pravartu išsigryninti savo tikslinę auditoriją ir pasirinkti laiką transliavimui pagal ją.

  1. Nuo 7 iki 10 val. radijo klausosi pusryčiaujančios šeimos ir žmonės, kurie vyksta į darbą automobiliu
  2. Nuo 10 iki 15 val. namų šeimininkės ir grįžę iš mokyklos vaikai
  3. Nuo 16 val. žmonės, grįžtantys iš darbo, ir jaunimas

Geriausias laikas transliuoti reklamą yra pirmoje dienos pusėje iki 15 val. Šioje laiko atkarpoje klausytojų auditorija 3-5 kartus viršija televizijos žiūrovų auditoriją.

Išvados

Radijo reklama yra viena efektyviausių priemonių greitai pasiekti didelę vartotojų grupę. Tačiau reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kaip jūs galite išsiskirti iš visų. Nesusidomėjęs klausytojas netruks greitai perjungti radijo stoties į kitą. Todėl yra ypač svarbu perteikti idėją kuo efektyviau. Panaudodami pateiktus patarimus, radijo reklamos scenarijaus kūrimui, sulauksite didžiausio reklamos efektyvumo ir vartotojų .

Norite reklamuoti savo prekę ar paslaugą radijuje? Susisiekite.