10 priežasčių rinktis radijo reklamą

10 priežasčių rinktis radijo reklamą

Radijas yra viena efektyviausių reklamos platformų. Tik jis mums leidžia per trumpą laiką pasiekti didelę žmonių dalį, neišleidžiant kosminių sumų. Radijas Lietuvoje visada buvo populiarus – greičiausiai tai iš dalies lemia ir Lietuvos automobilių parko dydis, nes dauguma radijo klausytojų yra vairuojantys žmonės. Ši auditorija jau savaime yra linkusi daugiau vartoti ir turėti didesnes pajamas, nei vidutinis Lietuvos gyventojas. Todėl kiekvienas radijo klausantis žmogus – potencialus jūsų prekių ir paslaugų pirkėjas. Šiame straipsnyje aptarsime 10 priežasčių, kodėl reikėtų rinktis būtent radijo reklamą?

1. Garsinė reklama lavina vaizduotę

Kas būtų, jei 10 žmonių duotume jūros garso įrašą ir iš jo paprašytume ją nupiešti? Gautume 10 visiškai skirtingų piešinių. Tai vyksta dėl to, nes žmonių vaizdinės patirtys tarpusavyje itin skiriasi, todėl visi ją įsivaizduos skirtingai. Kiekvieną kartą žmogus klausydamasis garso reklamos, girdės ją šiek tiek kitaip ir ji taip greitai neatsibos, kaip vaizdinė reklama.

2. Radio reklama veikia fone

Žiūrint televiziją, mums reikia būti aktyviai įsitraukus į patį procesą. Tačiau radijas puikiausiai gali veikti fone – jo gali būti klausomasi vairuojant, vaikštant, bėgiojant. Lyginant su kitomis reklamos rūšimis, šios platformos mobilumas yra žymiai didesnis. Taip pat, apklausos rodo, jog žmonės, susidūrę su vaizdine reklama greitai skuba perjungti kanalo. Radijo reklamos atveju, didesnė žmonių dalis lieka klausytis esamos stoties.

3. Radijas pasiekia tikslinę auditoriją

Radijo stočių pasirinkimas labai platus. Būtent dėl to jūsų žinutė gali būti parenkama tikslinėms demografinėms, geografinėms ir socialinėms grupėms. Visos radijo stotys turi savo specifines klausytojų auditorijas, todėl tinkamai pasirinkus radiją, jūsų produktas ar paslauga pasieks tik jums aktualiausią visuomenės grupę.

4. Radijo reklama greitai atsiperka

Reklama veikia ją kartojant. Palyginus su kitomis reklamos rūšimis – radijas šioje srityje yra vienas iš lyderių. Reklamos tyrėjai pastebėjo, jog pirkėjas reklamą turi išgirsti kelis kartus, iki įvykdant komerciškai naudingą veiksmą (angl. call-to-action). Kadangi radijo pakartojimai yra ganėtinai pigūs, bendra suma iki prekės ar paslaugos įsigijimo susidarys žymiai mažesnė, nei televizijos reklamos atveju.

5. Radijas puikia dera su kitomis reklamos rūšimis

Pagamintą radijo reklamą galima nesunkiai perdirbti ir pritaikyti kitoms reklamos kampanijoms – socialiniuose tinkluose, reklamjuostėse, tinklalaidėse ir kitur. Dar efektyvesnė reklama tampa tuomet, kuomet ji transliuojama ir radijuje, ir internete, ir televizijoje. Pagamintas garso takelis radijuje lengvai leis panaudoti medžiagą kitoms turinio platformoms.

6. Dažnai kartojamos reklamos efektyvesnės

Prieš vartotojui įsigyjant prekę arba paslaugą, jis apie ją turi išgirsti bent kelis kartus. Klausant radijo tai yra lengvesnė užduotis, kadangi klausytis galima tiek bėgiojant, tiek viešajame transporte, tiek automobilyje ir visur kitur. Televizijai reikia kiek sėslesnio gyvenimo būdo, todėl pakartojimų kiekį pasiekti yra sunkiau.

7. Radijas kuria intymų ryšį

Norėdami iškomunikuoti artimajam ką nors asmeniško, ką rinksitės – rodyti, rašyti ar pasakoti? Pasakojant istoriją balsu yra sukuriamas žymiai artimesnis ryšys su klausytojais, nei pateikiant informaciją titrais ar kitomis priemonėmis. Pasitelkiant vaizdą, dažnu atveju jis tiesiog “paslepia” balsą ir maskuoja ne tik blogąsias intencijas, bet ir gerąsias. Radijas, psichologų nuomone, yra pati asmeniškiausia reklamos priemonė, leidžianti didžiąją dalį laiko praleisti su klausytoju vienas prieš vieną.

8. Radijas yra aktyvios medijos kanalas

Atspausdintos skrajutės arba lankstinukai niekada neveiks pirkėjo psichologijos taip stipriai, kaip vaizdas arba garsas.  Tačiau tą galima nesunkiai pasiekti pasitelkus tinkamą emociją ir balsą radijo reklamoje. Jei reklamoje paaugliams, pasirinksite diktorių paauglišku balsu, rezultatas bus panašus kaip perduodant rekomendaciją “iš lūpų į lūpas”.

9. Radijas daro didelę įtaką pasirinkimui

Radijas gali stipriai paveikti žmogaus apsisprendimą pirkti, leidžiant reklamą specifiniu metu. Po darbo žmonės automobiliais dažnai keliauja į parduotuvę – ar nėra geresnio meto pranešti apie naująjį produktą lentynose, nei tokią akimirką?

10. Radijo reklama sukuriama itin greitai

Radijo reklamą sukurti ir paruošti galima per vieną-dvi dienas. Tas pats negali būti pasakyta apie televizijos reklamas, kurių gamyba žymiai sudėtingesnė ir užima daugiau laiko.

Nedelskite ir išsirinkite balsą kitai savo reklamai mūsų diktorių duombazėje.